Smartlog v3 » Bundlinjen » Top 3 brændpunkter på ved mod Business 2K10
Opret egen blog | Næste blog »

Bundlinjen

Øjnene stift rettet på bundlinjen

Top 3 brændpunkter på ved mod Business 2K10

15. Feb 2006 12:01, bundlinjen

Brændpunkter er en teknik jeg har stillet skarpt på siden sidste års mellemlederseminar. Brændpunkter er de der helt centrale bullets i dit slideshow - centrum i dit take home message.
Hvis du vil være changemaker ift. bizdev så skal dine brændpunkter være on message på BUSINESS og så skal de være 100% proaktive - fokus: Fremad.

Online ser jeg 3 hjerte-brændpunkter der driver market-makers på vej mod Business anno 2K10 (du er market MAKER håber jeg for dig? Market LEADERS er morgendagens tabere. Market MAKERS skaber deres egen succes. Idag.)

  • Always on.
- Er I vågne derude? Always on er core for mediestrategi anno 2006. Hvis din strategi sætter dig offline, så går dit ROI også offline. 100%.

  • Tunnelvision.
 - Du skal have totalt og klart fokus på dine forretningsmål. Den første taber er mr 99% fokus. Den sidste procent tipper læsset og gør dig til en best-of-breed performer i din sektor.

  • The value driven are the value drivers
Kunden er din bedste sælger. Og hvis du kan stille skarpt på den kunde der stiller skarpt på DIG er du en vinder. Din hjertekunde skal have hjertet med i DIT produkt. Han skal være drevet af VÆRDIER. Dit produkt er hans MISSION. Stil skarpt på ham. Han er VALUE DRIVEN og derfra er der ikke langt til at han er DIN VALUE DRIVER. Jeg ka godt lide at provokere nogen gange på den her. Og så sætter jeg denneher 'hippie' sentens på:

MAKE LOVE, MAKE MONEY

I de næste par dage har jeg tænkt mig at hamre de her budskaber hjem også hos dig. Følg med fra starten, eller start med at tabe IDAG!

Kommentarer

  1. Farmer
    15. Feb 2006 12:19
    1

    Hey Youngster. What's your real message?

    Jeg kan se, at du mister en masse potentielle kunder/læsere ved at tale stammesprog.

    De ishuse, der kun forstod og talte jysk, er lukket for længst.

    Undskyld; men dit budskab når ikke ud over scenekanten.

    Prøv lige at forklare det hele een gang til. Stille og roligt. Og i et sprog der kan forståes af så mange læsere som muligt. Det behøver ikke at være på dansk, men er det på engelsk, så brug et så korrekt engelsk, som du nu er i stand til.

    Er du klar? Stille og roligt. En, to, tre........

  2. Rune
    15. Feb 2006 14:16
    2

    @Farmer: Det er absolut et setback at du ikke synes jeg er on-message. Jeg fornemmer at jeg muligvis trækker for på for mange forudsætninger fra bizdev-verdenen specifikt ift. smartlog. Jeg sætter stor pris på dit input og tager den lige op til review ift. at refokusere.

  3. Farmer
    16. Feb 2006 04:28
    3

    Fint nok, Rune.
    Jeg tror nok, at dit budskab er det gamle og evigt gyldige:

    engagement
    ekspansiontrang
    ideformidling

    Hvis det er forstået rigtigt, kan jeg kun anbefale dig at fortsætte ad den vej. Det koncept har givet mig gode bundlinier i mine 27 år som selvstændig.

    Og undskyld min uvidenhed: Hvad er "bizdev" for noget -sådan kort og letfattet fortalt?

  4. Rune
    16. Feb 2006 05:32
    4

    @Farmer: Dit input er interessant. Der er sådan lidt simple living over det. Meget 2K+. Hvad bizdev er? For mig er det en hel masse. Jeg tror hellere jeg må gemme den til en separat post ;)

  5. Oakley Sunglasses Discount
    27. Sep 2012 08:20
    5

    is hewn faces at the funeral of Jerrydown, and cast into the fire.

Arkiv